Het is bijna zover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pim Analbers - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pim Analbers - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: pimanalbers

Blijf op de hoogte en volg Pim

06 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Het is nu maandag 6 februari 2012.

Ik zit in het derde jaar van de opleiding accountancy. Ik volg deze opleiding op de HanzeHogeschool in Groningen. In het derde schooljaar is een stage geimplementeerd met als doel om je te oriënteren op de beroepspraktijk en om het "échte werk" te leren kennen.

Vorig jaar had ik de keus zal ik in Nederland stage gaan lopen of zal ik stage gaan lopen in het buitenland?
Stage lopen in het buitenland leek mij leuk en een bijzondere ervaring. Ik heb daarom deze kans gepakt en ben eerst gaan informeren bij andere studenten. Daarna heb ik gesprekken gehad met bureau buitenland stage, die gevestigd is op de HanzeHogeschool.
Daaruit heb ik besloten om stage te gaan lopen in Paramaribo (Suriname).

Van bureau buitenland stage heb ik contactgegevens gekregen van een accountantskantoor die gevestigd is in Parmaribo. Hier heb ik op gesolliciteerd door middel van een sollicitatiebrief en een curriculum vitae. Mijn stagekantoor heet T&H Groep, Parmessar & Tjon A Ten.
Hier werken +/- 35 mensen.

Daarnaast heb ik zelf huisvesting geregeld. Hierbij geef ik een link: http://www.kamerinsuriname.nl/?cat=8
Mijn adres is:
Hostedecrullaan nummer 37.

Ook is voor Suriname een soort Visum nodig. Omdat ik langer dan 3 maand op stage ga heb ik een Machtiging Tot Kort Verblijf nodig, ookwel MKV genoemd.
Deze MKV moest drie maand voor vertrekdatum bij het Consulaat van Suriname aangevraagd worden.
In deze aanvraag moest ik veel persoonlijke gegevens verstrekken.
Onder anderen een verklaring omtrent gedrag, geboorteakte, bewijs van middelen en bestaan, stageovereenkomst & huisvesting.

De gegevens worden gecheckt in Suriname en deze instantie geeft een goedkeurende of afkeurende verklaring. Wanneer deze aanvraag zal worden afgekeurd mag je het land niet in.
En dit heeft een paar weken geleden bij mij stress opgeleverd. Namelijk mijn MKV was nog niet goedgekeurd of afgekeurd en mijn ticket was al geboekt. Gelukkig heb ik 10 dagen geleden bericht gekregen dacht mijn aanvraag goed is gekeurd en nu kan ik morgen vertrekken naar Suriname.

Overigens heb ik ook de nodige vaccinanties gehad, maar nu gaat de reis echt beginnen.

Morgen rond deze tijd stap ik in de vliegtuig richting Suriname. Ik heb er veel zin in begin nu toch wel te realiseren dat ik écht weg ga!

Maar gelukkig weet ik dat ik een super leuke tijd tegemoet ga en ik ben zo benieuwd naar hoe het zal zijn. Ik ben dol enthousiast om een andere cultuur echt te ervaren, niet als toerist, maar echt als iemand die daar woont en daar ga ik ook écht mijn best voor doen. Gelukkig zijn Surinaamse mensen (voor zover ik weet) erg gastvrij, dat maakt het allemaal wat makkelijker denk ik.

Maar zoals een echte Surinamer zou zeggen: No Span! Het komt allemaal goed.

Dus daar ga ik ook mooi vanuit. Ik vertrek morgen om 12.25. Ik moet +/- 9 uurtjes vliegen en het tijdsverschil met Nederland is momenteel -4 uur.

Ik wil jullie via deze weg op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Mijn stage duurt 4 maand, dus in juni ben ik weer gezond en wel in Nederland!


Groetjes,

Pim Analbers

  • 06 Februari 2012 - 12:38

    Margreet:

    Pim!
    Wat een leuk verhaaltje! Geniet van je reis! Ben nu al benieuwd naar je avonturen! Ik ga je missen!
    Kus schoonsis!

  • 06 Februari 2012 - 13:48

    Janneke:

    Leuk verhaal pim!
    Ik zal je missen :(

  • 06 Februari 2012 - 15:14

    Karlijn:

    Veel plezier Pim!

  • 06 Februari 2012 - 16:09

    Opa &Oma:

    Pim wat een mooi verslag.wat zijn wij trots op jou goeie reis en wees voorzichtig,we denken aan je.

    Liefs Opa & Oma,

  • 06 Februari 2012 - 16:44

    Wim Analbers:

    Pimmie, goeie reis, geniet ervan

    Wim

  • 06 Februari 2012 - 19:20

    Monique Ter Bogt:

    Hoi Pim,
    leuk dat we je buitenlandse stage op deze manier zo van dichtbij kunnen volgen. Heel veel plezier gewenst! Maak er een gave tijd van.

  • 07 Februari 2012 - 10:05

    Harrie En Truus:

    Hoi Pim,

    Als je dit leest ben je waarschijnlijk al in paramaribo, wij wensen je een hele fijne tijd toe, geniet ervan want voor je het weet is het Juni. Wij kijken uit naar je reisverslagen.

    Liefs Harrie en Truus
    PS wij zullen jou Janneke af en toe wel even knuffelen hoor.

  • 07 Februari 2012 - 16:57

    Beeno En Marian:

    Ja, hoor Pim is in de lucht.Te zwaar en zonder schoenen en later weer niet.
    Het afscheid viel ons zwaar, maar Pim geniet en laat weten of je goed bent aan gekomen.

  • 08 Februari 2012 - 09:59

    Marian Fischer (Rsg):

    Hey Pim,

    Het feest gaat nu echt beginnen!!
    Zet m op 'mien jong' en maak er wat moois van! Ik hoor de verhalen wel van je moeder en volg je avonturen natuurlijk via t internet!
    Heel veel succes!!

    groetjes Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 816
Totaal aantal bezoekers 46759

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Stage lopen in Paramaribo

Landen bezocht: