Stage, vreemdelingendienst en fietstocht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pim Analbers - WaarBenJij.nu Stage, vreemdelingendienst en fietstocht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pim Analbers - WaarBenJij.nu

Stage, vreemdelingendienst en fietstocht

Door: pimanalbers

Blijf op de hoogte en volg Pim

12 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Even een update van de laatste dagen..

Allereerst moet ik toegeven dat Janneke van der Laan een wonderbaarlijke mooie jongedame is.

Eergisteren heb ik kennis gemaakt met mijn stagebegeleider. Ik ben naar het kantoor gegaan en ben aan iedereen voorgesteld. Helaas hebben de Surinamers moeite met mijn achternaam. Ik kom op de "Nederlandse afdeling" te werken. Ik krijg dan een opdracht die een accountantskantoor in Nederland ook zal krijgen, dit komt omdat mijn stagekantoor doet aan "outsourcing".
Verder heb ik nog van Paramaribo genoten en ben ik vroeg op bed gegaan.

Gisteren ben ik samen met mijn vrouwelijke huisgenoot naar de vreemdelingendienst gegaan. We gingen hier met de taxi naartoe. Allereerst kwamen wij in een kamer waar we een stempel kregen voor drie maanden. Daarna moest ik omdat ik langer dan drie maand stage ga lopen naar de hoofdafdeling van de vreemdelingendienst. Hier kreeg ik te horen dat ik nog verschillende zaken moet inleveren. Ik moet onder anderen een storting doen van maarliefst 115 euro op de bankrekening van de vreemdelingendienst.

Daarna wouden wij weer naar huis met de taxi. Hier moesten wij eerst wel een uur op wachten. Tja er was iets verkeerd met de communicatie in Suriname. (Typisch!)

Ook ben ik gisteren in mijn eentje naar café het Vat geweest. Al gauw leerde ik veel mensen kennen en heb ik nummers uitgewisseld. Wat mij opvalt hier in Suriname is dat er veel salsa en andere dansjes worden uitgevoerd. Misschien moet ik er ook wel aangeloven om op Salsa les te gaan??

Vandaag ben ik om samen met Brenda om 9 uur vertrokken met de fiets. Wij zijn met de plaatselijke boot naar de overkant van de rivier gevaren. Vanaf daar hebben we behoorlijk veel gefietst. Wij zijn naar peperpot geweest. De plantage ligt ten zuidoosten van Paramaribo, in het district Commewijne en langs de Surinamerivier. Vandaag de dag is de plantage makkelijk te bereiken dankzij de Wijdenboschbrug over de Surinamerivier. Nu hoef je niet meer met de boot over. De brug ligt er sinds 20 mei 2000, en verbindt Paramaribo met de plaats Meerzorg en het district Commewijne. De brug is 1504 meter lang en heeft twee rijstroken en is alleen geschikt voor auto- en bromfietsverkeer. Daarom moesten wij met de boot de Surinamerivier over. Peperpot is koffie plantage. Daarna zijn we door het Natuurpark Peperpot gefietst richting Fort Nieuw Amsterdam. Dit is een Fort die vroeger voorkwam dat ongewenst boten niet Paramaribo konden bereiken.

Daarna zijn we weer met een boot terug gegaan naar het Noorden van Paramaribo. Ik heb hier met open mond naar alle villa's zitten kijken. Man o man wat een verschil met huizen die een paar kilometer verderop in het centrum staan. (en waar ik woon).

Wij zijn nu thuis en gaan vanavond met uit met twee andere meiden. Morgen ga ik met wéér twee andere meiden en een surinaamse jongen naar Overbridge. Dit schijnt een mooi strandje te zijn. Ik ben benieuwd!

  • 12 Februari 2012 - 00:23

    Janneke:

    Ik heb het verhaal nog niet gelezen maar ik moet toch echt zeggen dat je 2e zin het mooist is! hahahaha

  • 12 Februari 2012 - 00:33

    Brenda:

    T was gezellig! Zadelpijn en een rode huid aan overgehouden; niet zitten en alleen maar dansen dus vanavond!

  • 12 Februari 2012 - 08:01

    Janneke:

    Leuke foto's!

  • 12 Februari 2012 - 20:28

    Harrie & Truus:

    Leuk verhaal hoor Pim!
    En de filmpjes zijn ook prachtig, vooral die met die vrucht.
    We kijken uit naar je volgende verhaal.
    Geniet er van!

  • 12 Februari 2012 - 21:05

    Opa &Oma:

    Hallo Pim, als we dit allemaal lezen en zien dan zit je wel op de goede plaats,en al aardig ingeburgerd maaaaar wees voorzichtig en blijf op je hoede.

    Groetjes en Kus Omi & Opi

  • 13 Februari 2012 - 17:05

    Schoonsis :

    Ha die Pim!

    Hilarisch die tweede zin! En zo is het maar net! ;)
    Leuk om van je te lezen! Geniet ervan Pim! Voor je het weet is het weer voorbij!

    Liefs, Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 46756

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Stage lopen in Paramaribo

Landen bezocht: