De laatste week is aangebroken.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pim Analbers - WaarBenJij.nu De laatste week is aangebroken.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pim Analbers - WaarBenJij.nu

De laatste week is aangebroken..

Door: pimanalbers

Blijf op de hoogte en volg Pim

30 Mei 2012 | Suriname, Paramaribo

Helaas, maar het is zover.. Mijn laatste week is ingegaan.
Vorige week heb ik van maandag tot en met donderdag stage gelopen. Ik ben druk bezig geweest met de administratie van een vliegtuigmaatschappij. Tevens ben ik er nu ook mee bezig.. En daar zullen ze nog langer mee bezig zijn! Een zeer lastige klant.

Na het werk was het “gewoon” lekker genieten. Ergens uit eten, luieren op de bank, in de hangmat liggen of op het balkon chillen. Helaas hebben wij vorige week tot en met donderdag slecht weer gehad. Aardig wat regen. Het was duidelijk dat de grote regentijd is aangebroken.

Donderdag ben ik naar Havana gegaan met Robin, Miloe en Anne. Ik vond het een leuke tent. Ik was er nog nooit geweest, omdat ik altijd op vrijdag moest werken. Tot half 2 wordt er Salsa gedraaid en daarna schakelen ze over naar “normale muziek”.

Vrijdag, 25 mei 2012, was mijn lieve Oma een jaartje ouder geworden. Ze is namelijk 84 geworden. Vrijdag had ik ingepland voor mijn stageverslag e.d. voor school. Ik ben met mijn verslag aan de gang gegaan bij Zin. Het was mooi weer! Maar je moet prioriteiten stellen he. Dus wel het één en ander gemaakt. Toch nog wel eventjes een duik genomen in het zwembad. ’s Avonds lekker gegeten bij het pannenkoekenhuis. Daarna nog even naar het Torarica casino geweest. Hier zaten Nicky Hofs, Julian Jenner en Mads Lieder te gokken, drinken en roken. Ik heb nog met ze gepraat. Julian Jenner even gevraagd waarom hij nou niet naar Twente gaat. “Maar Twente heeft toch Verhoek” zei Jenner. En hij gaf aan dat hij dat helaas niet kon bepalen. In het hele gesprek kon je wel merken dat Jenner zich heel goed voelt. Vitesse doet mee met een internationaal toernooi namelijk de Parbo Bier Cup. Ze moeten zondag tegen de Suriprofs voetballen.

Zaterdag, 26 mei 2012, was mijn schoonvader Harrie van der Laan een jaartje ouder geworden. Hij was namelijk 55 geworden. Ik heb vernomen dat dit een mooi feestje is geweest. Helaas kon ik er niet bij zijn.. Ik heb deze dag rustig aangedaan. Door Paramaribo gelopen en gewinkeld. Het weer was niet mooi. Ik heb nog een tenue van het Surinaamse elftal gekocht. ’s Avonds ben ik met Robin Beukema bij Anne & Miloe gaan drinken. Dit was namelijk hun laatste zaterdag. Daarna zijn wij nog naar Zsa Zsa Zsu gegaan.

Zondag was het heel mooi weer. Daarom ging ik met Robin, Miloe en Anne zwemmen bij Hotel Krasnapolsky. Ik was nog wel moe en heb mijn roes uitgeslapen op een ligbed. Tot mijn grote spijt ben ik mij vergeten in te smeren. Nu heb ik mij best aardig verbrand. Bij het hotel hebben wij nog wat gegeten en ’s avonds zijn wij naar het Andre Kamperveen Stadion gegaan om de wedstrijd Vitesse tegen de Suriprofs te kijken. Ik vond het niveau heel laag, maar wel leuk om voetbalwedstrijd in Paramaribo gezien te hebben. Vitesse won met 2-1 en heeft de Parbo Bier Cup ook gewonnen. Na de wedstrijd zijn wij gaan eten bij Dumpling. Dit is een Chinees waar je verschillende hapjes kan halen.

Maandag, 28 mei 2012, begon mijn laatste stageweek. Nouja mijn laatste drie dagen stage. ’s Avonds heb ik samen met Robin afscheid genomen van Miloe en Anne. Zij hebben hier 3 maanden stage gelopen, ze studeren fysiotherapie. Wij, Robin en ik, hebben een leuk tijd met Miloe en Anne gehad!

Vandaag, dinsdag 29 mei 2012, is een vriend van Robin aangekomen. Miloe en Anne zijn weer veilig in Nederland aangekomen. Vandaag was het een gewone stagedag. Daarnaast ben ik met mijn stageverslag bezig geweest en heb ik een artikel geschreven voor mijn studievereniging. Ik was benaderd om een artikel te schrijven over mijn ervaringen in Suriname. Ik ben ook de eerste Accountancy student van de Hanzehogeschool Groningen die in Suriname stage heeft gelopen.

Morgen, woensdag 30 mei 2012, is mijn laatste stagedag. Ik ga nog verder werken voor de vliegtuigmaatschappij. Ook zorg ik ervoor dat mijn stageverslag klaar is. Ook ga ik taart trakteren en ik zorg voor wat fris voor mijn collega’s. En dan sluit ik netjes mijn stage af en bedank ik iedereen. Morgenavond ga ik ergens uit eten en daarna ga ik naar Touché.
Donderdag, 1 juni 2012, stuur ik mijn stageverslag definitief op. Daarna ga ik nog even heerlijk een paar dagen van Suriname genieten! (Tot dinsdag, 5 juni 2012) Misschien dat ik aankomend weekend naar de Raleighvallen/Voltzberg ga. Dit ligt in het binnenland. De Voltzberg is 240 meter hoog, die ga je dan beklimmen. Tot slot wordt je dan beloond met een prachtig uitzicht over het tropisch regenwoud.

Maar ik heb nog niks vastgelegd, dus het is even afwachten.. Één ding is zeker: ik ga nog genieten!

• 30 Mei 2012 - 06:47

Patrick:

Geniet nog maar van die laatste paar dagen, daarna weer in nederland is het weer over met de fun, weer naar de regels luisteren van je ouders en niet meer op scooter door rood rijden :p

• 30 Mei 2012 - 08:19

Anne:

Het was een top tijd met je! Hopelijk tot snel. X

• 30 Mei 2012 - 09:10

Brenda:

Ga jij nog even heel hard genieten!!! Maar moet zeggen dat het hier qua weer lekkerder is dan Suriname..... 1 week Amsterdam is bruiner dan 3 maanden Suriname... ;-)
    Groetjes ook aan Robin!
    x

• 30 Mei 2012 - 10:58

Truus:

Eerst wil ik je bedanken voor de prachtige kaart die wij hebben ontvangen, hij hangt in de winkel en we zullen hem aan de klanten laten zien. Genieten, dat zou ik ook zeker doen die laatste paar dagen, mooi dat je alles al hebt afgesloten.
    Maar ik vind het ook fijn dat je volgende week weer in Nederland bent.
    En Janneke heeft het menu voor donderdag al opgegeven nasi met vegetarisch vlees en pinda saus.
    nou dus nog even genieten he!
    liefs Harrie en Truus

• 30 Mei 2012 - 13:56

Pim Analbers:

Hahaha leuke reacties! Patrick ik ga zeker nog even genieten.. Binnenkort doen we weer genoeg biertjes. Anne het was super en Brenda ik ga genieten, grappig dat je in Nederland bruiner wordt. Harrie en Truus leuk dat de kaart in de winkel hangt. Hmm krijg nu al trek! Heerlijk menu.

• 31 Mei 2012 - 10:50

Opa &Oma:

Pim ,Oma zegt mien jong koomp gauw noar hoes hen,dann zin wie tevreen.
    Groet van oene oule Grootoolne,

Veel liefs Opa & Oma.