Dagtocht brommer naar resort de plantage commewijn - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pim Analbers - WaarBenJij.nu Dagtocht brommer naar resort de plantage commewijn - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pim Analbers - WaarBenJij.nu

Dagtocht brommer naar resort de plantage commewijn

Door: pimanalbers

Blijf op de hoogte en volg Pim

15 April 2012 | Suriname, Paramaribo

Gisteren ben ik met de brommer naar resort de plantage commewijne gegaan. Mijn idee was om dit weekend met de brommer ergens heen te gaan. “Lekker scheuren over de onverharde slechte wegen van Suriname met de frisse wind langs je oren”. Afgelopen vrijdag ben ik naar Touché geweest. ’s Avonds bleef Milou slapen bij Robin Beukema. Milou is vandaag jarig (zondag 15 april 2012). Dus ik zei “ik kom van het weekend wel even langs als jullie naar het resort gaan”. Dat leek haar een leuk idee en ik was van harte welkom. De keuze was snel gemaakt en om half 1 ging ik weg. Eerst even de tank volgooien en rijden maar! Een volle tank kost maarliefst 16 SRD omgerekend is dit 4 euro.

Allereerst door de drukte van Paramaribo rijden op het drukste moment van de dag en daarna mocht ik als beloning de Jules Wijdenboschbrug over. Dit is de brug over de rivier Suriname tussen Paramaribo en de plaats Meerzorg in het district commewijne. Over deze brug mag je alleen met de auto, bus of brommer. Fietsen is niet toegestaan. Eenmaal van de uitzicht genoten en daarna was ik aan de andere kant van de rivier.
Toen ben ik eerst naar Fort Nieuw Amsterdam gereden. Dit was 22 kilometer. Daar iets gedronken en gegeten bij een “warung”. Dit is een eethuisje. Daarna ben ik via Marienburg en Alkmaar naar Tamanredjo gereden.

Van Tamanredjo moest ik nog 4 kilometer over de oost- west verbinding rijden en toen kwam ik aan bij de plantage commewijne. Nu had ik 60 kilometer gereden. Het was half 3. Ik zag de vakantiegangers al lekker lui in een stoeltje zitten bij het zwembad. Ook een jacuzzi hadden ze ter beschikking. Ik ging eerst met de eigenaar praten of ik even op bezoek mocht komen bij de gasten. Ook vroeg ik of ze enige vergoeding hiervoor wouden. Ik mocht op bezoek komen en hij zei: “Je hebt de brommer netjes geparkeerd daarom is het vrijblijvend”. Super hoor!

Ik heb genoten van de heerlijke jacuzzi en gechilld in de luie stoelen. Om half 6 ben ik weer teruggegaan naar Paramaribo. Dit keer heb ik de snelle route genomen. De oost- west verbinding. Al met al was dit 40 kilometer. Een hele slechte weg met veel gaten en veel drempels. Leuk om te rijden, maar niet om van de omgeving te genieten. Eenmaal weer over de brug gereden kwam ik aan in Paramaribo. De avond vierdaagse was aan de gang. De bevolking was massaal uitgerukt om hier naar te gaan kijken. Ik ben nog even wezen kijken en daarna naar huis gegaan. ’s Avonds was ik kapot en uitgaan heb ik ditmaal overgeslagen.

Nu is het 1 uur in de middag. Over een uurtje komt Robin Schmit en gaan we chillen bij Zin. Lekker op een stoel bij het zwembad. De zon schijnt heerlijk! Morgen begint stage weer en moet ik naar de klant, maar nu nog eerst genieten van het weekend!!

  • 15 April 2012 - 19:45

    Opa & Oma:

    Had je geen Blaren op je Bips ? Ja. dan stuur ik even OMA als Blaren prikker.
    Vandaag naar Remy gereden dat was niet zo moeilijk,
    Gr Opa

  • 16 April 2012 - 00:41

    Pim Analbers:

    Hahaha Opie! Nee ik had een mooie reis en had nergens last van.. Ik heb de foto's net online gezet. Mooi dat je kon rijden naar Remy zonder moeite. Slaap lekker, x Pim

  • 16 April 2012 - 08:32

    Janneke:

    hahaha, die foto met die zonnenbril! geniaal! xxxxxx

  • 25 April 2012 - 11:17

    Harrie & Truus:

    de foto's had ik nog niet gezien echt prachtig. en Janneke heeft gelijk die met die zonnebril is echt heel mooi.
    Ook nog bedankt voor je mooie kaart voor mijn verjaardag vorige week, was je er toch nog even bij. Nog 1 nachtje slapen en dan krijg je hoog bezoek. Wij wensen jullie heel veel plezier, en denk je daar goed om Janneke?
    Liefs Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 46735

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Stage lopen in Paramaribo

Landen bezocht: