Eerste stageweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pim Analbers - WaarBenJij.nu Eerste stageweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pim Analbers - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek

Door: pimanalbers

Blijf op de hoogte en volg Pim

17 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Vandaag, Surinaamse tijd 16:00, heb ik mijn eerste week stage achter de rug. Mijn werktijden waren van 07:00 tot 15:15. Op tijd komen was niet moeilijk, alhoewel ik wel enige moeite had om op te staan. Gelukkig kon een heerlijke koude douche mij elke ochtend zover krijgen om weer met een glimlach naar het werk te gaan. Deze week moest ik voornamelijk de administratie van verschillende organisaties controleren, bij de juiste rubriek indelen en invoeren.
Dit doen veel werknemers. Ik heb het nu voor een casino, papierdrukkerij en een handelsonderneming gedaan.
Nu heb ik een grote klus waarbij de administratie van 2008 ingevoerd moet worden. Dus moet ik het kasboek bijwerken en invoeren. Het systeem waar wij mee werken heet "AccountView", ze kennen hier geen Navision.

De collega's zijn vriendelijk en voor vragen kan ik bij iedereen terecht. Dat doe ik dan ook.. Wat mij opvalt is dat ik veel vrouwelijke collega's heb.
Gedurende deze week heb ik mijn stageplan gemaakt. Ook heb ik hem met mijn "stagementor" doorgenomen.
Hij vroeg mij een checklist te maken en dat we dan stapsgewijs deze checklist af kunnen vinken.
Want het kan zijn zegt hij dat je over twee week mee gaat naar een klant. Of dat je dat pas doet naar twee maanden.

Tevens heb ik vandaag mijn stageplan ingeleverd bij mijn "stagedocent". (dat is de begeleider van school waar ik mij bij moet verantwoorden).

Ook heb ik deze week heerlijk na het werk gegeten op leuke plekjes en daar biertjes gedronken met mijn nieuwe huisgenoot Robin Beukema. Gisteren ben ik naar "Zin" geweest. Op de foto's kun je zien wat daar te doen was. (Zwemmen en relaxen).

Waarschijnlijk gaan we daar straks ook heen en vanavond uit. Vermoedelijk gaan we naar 't Vat (een berucht plekje voor stagiaires om wat te drinken). De andere dagen van dit weekend heb ik nog niet ingevuld. Maar ik ben blij dat het weekend is. Het is hier nu 30 graden!

• 17 Februari 2012 - 20:45

Opa & Oma:

We hebben het veslag gelezen,en zien wel dat je heerlijk geniet ga zo door.

Je Grooot oudjes

• 17 Februari 2012 - 21:06

Lizette:

ben blij dat het eindelijk goed gaat daar na al die narigheid

• 17 Februari 2012 - 22:12

Isa:

Hey tof hoor om je avonturen te lezen. Blijf genieten en schrijven...Dikke kus

• 20 Februari 2012 - 15:34

Nel Schaftenaar:

Super leuk om te lezen en te zien Pim.
    Wat een belevenissen en ervaringen doe je zo op.
    Dit pakken ze je nooit meer af .
    GENIET VAN ALLES :)
    Ik heb de link ook naar mijn surinaamse vriendin (uit Assen) doorgestuurd.
    Ze gaat je dus ook volgen .
    Pas goed opjezelf en "enjoy life"
    Nel ( en Ron )

• 21 Februari 2012 - 16:59

Sallie:

Yoo schatje, haha

Mooi dat je het naar je zin hebt! Ziet er ook allemaal wel heel chill uit!

Robsie is ook al aangekomen zie ik..

Succes op stage en veel plezier daar.

Spreek je

Groeten Sallie